Úkoly :)

Úkol č.14 - 22. - 30.6.

PL - bludiště

  • grafomotorické cvičení
  • rozvoj zrakového vnímání
  • najdi ke každé hlavě zvířátka jeho nohy
  • zvířátka vybarvi
  • správný úchop tužky, pastelky

PL - zvířata

  • rozvoj matematických představ
  • rozvoj logického myšlení
  • seřaď zvířata od nejmenšího po největšího podle jejich skutečné velikosti v přírodě - ke zvířeti připoj odpovídající číslo



Úkol č.13 - 15. - 19.6.

PL - Dokreslování čtverců

  • grafomotorické cvičení
  • rozvoj matematických představ
  • co nejpřesněji obkresli čtverce na obrázcích podle přerušovaných čar
  • obrázky vybarvi
  • správný úchop tužky a pastelky

PL - Motýlí cestička

  • rozvoj zrakového vnímání
  • rozvoj orientace na papíře
  • barevnou pastelkou spoj všechny motýli stejného druhu, jako je šedý motýl
  • začni u šedého motýla a dojdi až ke kytičce

Úkol č.12 - 8. - 12.6.

PL - Motýli a květiny

  • grafomotorické cvičení
  • obtáhnout ve směru šipek tečky a dokončit tak obrázky
  • obrázek vybarvi pestrými barvami
  • správný úchop pastelky 


PL - sudoku se zvířátky

  • rozvoj logického myšlení a představivosti 
  • procvičení jemné motoriky (při dokreslování obrázku)
  • dokreslete obrázek tak, aby se v žádném řádku ani sloupci žádný obrázek neopakoval



Úkol č.11 - 1. - 5.6.

PL - Čárkované obrázky

  • rozvoj grafomotoriky
  • dokreslete chybějící části obrázků = obtáhněte čáry
  • obrázky vybarvi 
  • správný úchop tužky, pastelky

PL - Zvířátka a slabiky

  • rozvoj jazyka
  • rozvoj matematických představ
  • pojmenujte zvířátka v kruzích
  • vytleskejte názvy zvířat a spočítejte počet slabik
  • zvířátka spojte se správným počtem prstů (počet prstů = počet slabik) 


Úkol č.10 - 25. - 29.5.

PL - Jak nakreslit motýlka 

  • rozvoj představivosti
  • rozvoj grafomotoriky
  • zkuste nakreslit motýla podle návodu 
  • motýla vybarvěte
  • správný úchop tužky/pastelky


Míchání barev

Pomůcky: temperové barvy, štětec, čtvrtka 

  • rozvoj poznání
  • rozvoj jemné motoriky (práce s výtvarným materiálem)
  • smíchejte vždy dvě barvy podle předlohy
  • do volného místa zakreslete barvu, která vám mícháním vyšla 



Úkol č.9 - 18. - 22.5.

PL - Duha a deštníky

  • grafomotorické cvičení - nácvik horního oblouku
  • obtáhnout přerušované oblouky - duha (každý oblouk jinou barvou, dle návodu v pracovním listě), deštníky (dokreslit přerušované oblouky černou pastelkou)
  • vybarvit deštníky 
  • správný úchop a sklon pastelky

Geometrické tvary

  • rozvoj matematických představ
  • od pracovním listu oddělte barevné geometrické tvary
  • k obrázkům přiřaďte připravené geometrické tvary  
  • u kartiček s geometrickými tvary procvičte barvy

Pobyt venku - Hra "Potopa"

Pravidla hry:

  • jeden z hráčů zvolá "potopa" a odpočítává od 5 do 0
  • do této doby se musí všichni hráči dostat nohama nad zem
  • a vydržet nad zemí nejméně 5 vteřin 

Úkol č.8 - 11. - 15.5.

Kouzelný obrázek

  • práce s různorodým materiálem
  • rozvoj představivosti
  • rozvoj prostorové orientace (orientace na papíře)
  • rozvoj grafomotoriky

Pomůcky: tvrdý papír, voskovky, tuš, špejle

Postup:

  • tvrdý papír celý vybarvit voskovkou (bez bílých míst)
  • celé přetřít tuší (nechat zaschnout)
  • špejlí nakreslit obrázek dle vlastního výběru (např. v neděli byl Den matek - nakreslit srdíčko, kytičku apod.)  

PL - rýmování

  • rozvoj jazyka a sluchového vnímání
  • rozhodněte, zda se dvojice rýmují
  • dvojici, která se nerýmuje přeškrtněte
  • všechny obrázky vybarvi

Pobyt venku - oči dokořán

  • všímej si přírody kolem sebe
  • najdi věci z přiloženého pracovního listu
  • k obrázku napište, kde jste je našli 

Úkol č.7 - 4. - 8.5.

PL - obloučky

  • grafomotorické cvičení
  • obtáhnout obloučky a dokončit obloučky podle vzoru
  • správný úchop tužky

Skládanka berušky

  • rozvoj logického myšlení
  • rozvoj zrakového vnímání
  • od pracovního listu oddělte berušky 
  • berušky vystřihněte na jednotlivé kartičky
  • přiřazujte stejné berušky vedle sebe

Pobyt venku - jarní procházka

  • rozvoj poznání
  • na procházce pozorujte okolní přírodu 
  • do pracovního listu zaznamenej vše co jste viděli

Úkol č.6 - 27.4. - 1.5.

PL - motýlci

  • obtáhnout tečky - nejdříve obtáhnout prstem, poté tužkou a nakonec pastelkou ( dráhy letu motýlů )
  • správný úchop tužky
  • motýlky mohou děti vybarvit 

PL - jarní počítání

  • rozvoj matematických představ - počty do 10
  • k číslům si děti dokreslí puntíky stejného počtu
  • přiřazení zvířátek k číslům 

Pobyt venku - hra se skládačkou

Výroba skládačky "Nebe, peklo, ráj"

https://www.wikihow.cz/Jak-vyrobit--skl%C3%A1da%C4%8Dku-%E2%80%9ENebe-peklo-r%C3%A1j%E2%80%9C

Náměty k vyplnění skládačky:

  • tref se šiškou do stromu
  • přeskoč větev
  • vyskoč na pařez
  • najdi jehličnatý a listnatý strom
  • najdi kytičku a zjisti její název
  • utíkej na určené místo
  • skákej jako žába
  • poslouchej a pozoruj ptáčky

https://uloz.to/file/TvRMVfhGnJyh/skladacka-nebe-peklo-raj-docx


Úkol č. 5 - 20. - 24.4.

PL - zvířátka

  • rozvoj grafomotoriky - procvičení přesnosti vedení tužky
  • vedení tužky zleva doprava
  • správný úchop tužky, pastelky
  • správný sklon papíru
  • obrázek mohou děti vybarvit

Pexeso - jarní květiny

Výroba pexesa

  • vybarvit a vystřihnout pexeso -  procvičení jemné motoriky - práce s nůžkami a pastelkami

Hra pexeso

  • procvičení zrakové paměti
  • rozvoj sociálních dovedností - přijetí výhry x prohry

Pobyt venku s jarním pexesem

  • rozvoj poznání - pojmenovat květinky z pexesa, při procházce se pokusit najít co nejvíce květin z pexesa 
  • rozvoj jazyka - vytleskat názvy květin, určit první a poslední písmeno květiny

Úkol č. 4 - 13.4. - 17.4.

PL - Pampeliška

  • rozvoj grafomotoriky - od pampelišky ke štěstíčku - napodobit dráhu letu
  • správný úchop tužky, pastelky
  • pampelišku mohou děti vybarvit

Obrázek - "Moje Velikonoce"

  • nakreslit / namalovat zážitky z Velikonoc
  • rozvoj představivosti, estetického vnímání
  • rozvoj prostorové orientace (rozmístění na papíře, využití celé plochy)


Pobyt venku - Vlaštovky

  • složit z papíru vlaštovku - rozvoj jemné motoriky a logického myšlení
  • házení vlaštovky - rozvoj hrubé motoriky

Úkol č. 3 - 6. 4. - 10.4.

Vyzdobení velikonočního vajíčka

  •   procvičení nápodoby různých tvarů
  •   správný úchop pastelky, voskovky nebo fixy

Vytleskání slov

  •   popis obrázků 
  •   vytleskání slov 
  •   určení počtu slabik
  •   určení první a poslední hlásky


Pobyt venku a ozdoba do osení

Pobyt venku: 

  •   sběr přírodního materiálu např. květiny, listy, jehličí apod.
  •   rozvoj jemné a hrubé motoriky  

Ozdoba do osení:

  •   vyrobte ozdobu dle fantazie
  •   použijte nasbíraný materiál z pobytu venku
  •   rozvoj jemné motoriky, fantazie a estetického vnímání 



Úkol č. 2 - 30.3. - 3. 4.

Dokreslení květiny

  •   správný úchop tužky
  •   zraková dierenciace (rozlišení)
  •   popis části rostliny

Rostoucí květina - dějová posloupnost

  •   správný úchop tužky a správná manipulace s nůžkami
  •    rozvoj slovní zásoby, plynulost řeči, časové orientaci v ději, logické uvažování.
  •   typ: Děti mohou vymyslet krátký příběh o tom, kdy, kdo a proč kytku zasadil, co s ní musel dělat a co se s ní stalo ;-)


Zasazení vlastní kytky, zasetí obilí nebo trávy 

  •   rozvoj a poznání nových postupů a materiálů, dlouhodobé pozorování, péče o rostlinu, jemná motorika



Úkol č. 1 -  23. - 27. 3.


Pobyt venku- Stavba domečku pro skřítky

  •   rozvíjení fantazie, estetického vkusu, prostorového vnímání, jemné i hrubé motoriky a  rozpoznání různých přírodních materiálů



Vážení rodiče,
prosíme Vás o to, ať při plnění všech úkolů respektujete a podporujete individualitu svých dětí :) 

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky