Úkoly :)
Úkol č.14 - 22. - 30.6.
PL - bludiště
- grafomotorické cvičení
- rozvoj zrakového vnímání
- najdi ke každé hlavě zvířátka jeho nohy
- zvířátka vybarvi
- správný úchop tužky, pastelky
PL - zvířata
- rozvoj matematických představ
- rozvoj logického myšlení
- seřaď zvířata od nejmenšího po největšího podle jejich skutečné velikosti v přírodě - ke zvířeti připoj odpovídající číslo
Úkol č.13 - 15. - 19.6.
PL - Dokreslování čtverců
- grafomotorické cvičení
- rozvoj matematických představ
- co nejpřesněji obkresli čtverce na obrázcích podle přerušovaných čar
- obrázky vybarvi
- správný úchop tužky a pastelky
PL - Motýlí cestička
- rozvoj zrakového vnímání
- rozvoj orientace na papíře
- barevnou pastelkou spoj všechny motýli stejného druhu, jako je šedý motýl
- začni u šedého motýla a dojdi až ke kytičce
Úkol č.12 - 8. - 12.6.
PL - Motýli a květiny
- grafomotorické cvičení
- obtáhnout ve směru šipek tečky a dokončit tak obrázky
- obrázek vybarvi pestrými barvami
- správný úchop pastelky
PL - sudoku se zvířátky
- rozvoj logického myšlení a představivosti
- procvičení jemné motoriky (při dokreslování obrázku)
- dokreslete obrázek tak, aby se v žádném řádku ani sloupci žádný obrázek neopakoval
Úkol č.11 - 1. - 5.6.
PL - Čárkované obrázky
- rozvoj grafomotoriky
- dokreslete chybějící části obrázků = obtáhněte čáry
- obrázky vybarvi
- správný úchop tužky, pastelky
PL - Zvířátka a slabiky
- rozvoj jazyka
- rozvoj matematických představ
- pojmenujte zvířátka v kruzích
- vytleskejte názvy zvířat a spočítejte počet slabik
- zvířátka spojte se správným počtem prstů (počet prstů = počet slabik)
Úkol č.10 - 25. - 29.5.
PL - Jak nakreslit motýlka
- rozvoj představivosti
- rozvoj grafomotoriky
- zkuste nakreslit motýla podle návodu
- motýla vybarvěte
- správný úchop tužky/pastelky
Míchání barev
Pomůcky: temperové barvy, štětec, čtvrtka
- rozvoj poznání
- rozvoj jemné motoriky (práce s výtvarným materiálem)
- smíchejte vždy dvě barvy podle předlohy
- do volného místa zakreslete barvu, která vám mícháním vyšla
Úkol č.9 - 18. - 22.5.
PL - Duha a deštníky
- grafomotorické cvičení - nácvik horního oblouku
- obtáhnout přerušované oblouky - duha (každý oblouk jinou barvou, dle návodu v pracovním listě), deštníky (dokreslit přerušované oblouky černou pastelkou)
- vybarvit deštníky
- správný úchop a sklon pastelky
Geometrické tvary
- rozvoj matematických představ
- od pracovním listu oddělte barevné geometrické tvary
- k obrázkům přiřaďte připravené geometrické tvary
- u kartiček s geometrickými tvary procvičte barvy
Pobyt venku - Hra "Potopa"
Pravidla hry:
- jeden z hráčů zvolá "potopa" a odpočítává od 5 do 0
- do této doby se musí všichni hráči dostat nohama nad zem
- a vydržet nad zemí nejméně 5 vteřin
Úkol č.8 - 11. - 15.5.
Kouzelný obrázek
- práce s různorodým materiálem
- rozvoj představivosti
- rozvoj prostorové orientace (orientace na papíře)
- rozvoj grafomotoriky
Pomůcky: tvrdý papír, voskovky, tuš, špejle
Postup:
- tvrdý papír celý vybarvit voskovkou (bez bílých míst)
- celé přetřít tuší (nechat zaschnout)
- špejlí nakreslit obrázek dle vlastního výběru (např. v neděli byl Den matek - nakreslit srdíčko, kytičku apod.)
PL - rýmování
- rozvoj jazyka a sluchového vnímání
- rozhodněte, zda se dvojice rýmují
- dvojici, která se nerýmuje přeškrtněte
- všechny obrázky vybarvi
Pobyt venku - oči dokořán
- všímej si přírody kolem sebe
- najdi věci z přiloženého pracovního listu
- k obrázku napište, kde jste je našli
Úkol č.7 - 4. - 8.5.
PL - obloučky
- grafomotorické cvičení
- obtáhnout obloučky a dokončit obloučky podle vzoru
- správný úchop tužky
Skládanka berušky
- rozvoj logického myšlení
- rozvoj zrakového vnímání
- od pracovního listu oddělte berušky
- berušky vystřihněte na jednotlivé kartičky
- přiřazujte stejné berušky vedle sebe
Pobyt venku - jarní procházka
- rozvoj poznání
- na procházce pozorujte okolní přírodu
- do pracovního listu zaznamenej vše co jste viděli
Úkol č.6 - 27.4. - 1.5.
PL - motýlci
- obtáhnout tečky - nejdříve obtáhnout prstem, poté tužkou a nakonec pastelkou ( dráhy letu motýlů )
- správný úchop tužky
- motýlky mohou děti vybarvit
PL - jarní počítání
- rozvoj matematických představ - počty do 10
- k číslům si děti dokreslí puntíky stejného počtu
- přiřazení zvířátek k číslům
Pobyt venku - hra se skládačkou
Výroba skládačky "Nebe, peklo, ráj"
https://www.wikihow.cz/Jak-vyrobit--skl%C3%A1da%C4%8Dku-%E2%80%9ENebe-peklo-r%C3%A1j%E2%80%9C
Náměty k vyplnění skládačky:
- tref se šiškou do stromu
- přeskoč větev
- vyskoč na pařez
- najdi jehličnatý a listnatý strom
- najdi kytičku a zjisti její název
- utíkej na určené místo
- skákej jako žába
- poslouchej a pozoruj ptáčky
https://uloz.to/file/TvRMVfhGnJyh/skladacka-nebe-peklo-raj-docx
Úkol č. 5 - 20. - 24.4.
PL - zvířátka
- rozvoj grafomotoriky - procvičení přesnosti vedení tužky
- vedení tužky zleva doprava
- správný úchop tužky, pastelky
- správný sklon papíru
- obrázek mohou děti vybarvit
Pexeso - jarní květiny
Výroba pexesa
- vybarvit a vystřihnout pexeso - procvičení jemné motoriky - práce s nůžkami a pastelkami
Hra pexeso
- procvičení zrakové paměti
- rozvoj sociálních dovedností - přijetí výhry x prohry
Pobyt venku s jarním pexesem
- rozvoj poznání - pojmenovat květinky z pexesa, při procházce se pokusit najít co nejvíce květin z pexesa
- rozvoj jazyka - vytleskat názvy květin, určit první a poslední písmeno květiny
Úkol č. 4 - 13.4. - 17.4.
PL - Pampeliška
- rozvoj grafomotoriky - od pampelišky ke štěstíčku - napodobit dráhu letu
- správný úchop tužky, pastelky
- pampelišku mohou děti vybarvit
Obrázek - "Moje Velikonoce"
- nakreslit / namalovat zážitky z Velikonoc
- rozvoj představivosti, estetického vnímání
- rozvoj prostorové orientace (rozmístění na papíře, využití celé plochy)
Pobyt venku - Vlaštovky
- složit z papíru vlaštovku - rozvoj jemné motoriky a logického myšlení
- házení vlaštovky - rozvoj hrubé motoriky
Úkol č. 3 - 6. 4. - 10.4.
Vyzdobení velikonočního vajíčka
- procvičení nápodoby různých tvarů
- správný úchop pastelky, voskovky nebo fixy
Vytleskání slov
- popis obrázků
- vytleskání slov
- určení počtu slabik
- určení první a poslední hlásky
Pobyt venku a ozdoba do osení
Pobyt venku:
- sběr přírodního materiálu např. květiny, listy, jehličí apod.
- rozvoj jemné a hrubé motoriky
Ozdoba do osení:
- vyrobte ozdobu dle fantazie
- použijte nasbíraný materiál z pobytu venku
- rozvoj jemné motoriky, fantazie a estetického vnímání
Úkol č. 2 - 30.3. - 3. 4.
Dokreslení květiny
- správný úchop tužky
- zraková dierenciace (rozlišení)
- popis části rostliny
Rostoucí květina - dějová posloupnost
- správný úchop tužky a správná manipulace s nůžkami
- rozvoj slovní zásoby, plynulost řeči, časové orientaci v ději, logické uvažování.
- typ: Děti mohou vymyslet krátký příběh o tom, kdy, kdo a proč kytku zasadil, co s ní musel dělat a co se s ní stalo ;-)
Zasazení vlastní kytky, zasetí obilí nebo trávy
- rozvoj a poznání nových postupů a materiálů, dlouhodobé pozorování, péče o rostlinu, jemná motorika
Úkol č. 1 - 23. - 27. 3.
PL - Pilné včelky
- rozvíjení grafomotoriky
- je nutné dbát na správný úchop tužky, dodržovat směr šipek
- úkol si mohou děti vymalovat :)
PL - Stejné květiny
- rozvíjení zrakového vnímání a gramotororiky
- úkol si mohou děti vymalovat :)
Pobyt venku- Stavba domečku pro skřítky
- rozvíjení fantazie, estetického vkusu, prostorového vnímání, jemné i hrubé motoriky a rozpoznání různých přírodních materiálů